balqis binti mohd wazir , IIUM , bachelor of science (architectural studies) honour .

Thursday, December 8, 2011

161 : story sikit.


Assalamualaikum semua.
huuu, rindu la kat dormmates. tak sabar rasanya nak balik Seremban. i don't know why. i just miss them so much, miss the whole thing there. rindu nak jadi rajin, rindu nak main 'burger', rindu waktu malam kat sana, rindu kegamatan, rindu jadi fake. haha. EVERY SINGLE THING.

no one knows about this. masa hari last day tu, aku orang terakhir yang keluar. parents aku ada hal sikit, that's why they are late. masa tu aku kat dalam dorm , refreshed the whole thing that i will miss there. and termasuklah saat-saat yang menyeramkan. it was happened a month before final examination. masa tu, aku tersedar daripada tidur and it's already 6.30 and i still hadn't perform asar. terus bangun ambil wudhu'. masuk dorm dan masa tu pun tinggal 2 3 orang yang bersiap ke DM dan mandi. dah sempurna bertelekung, dormmate yang terakhir keluar nak ke DM sambil berpesan kat aku, "balqis, tolong jagakan locker eh". and that's mean aku seorang je yang tinggal dalam dorm. aku sembahyang kat sebelah kanan katil double decker kawan aku.

SUDDENLY, i heard something daripada katil sebelah aku yg atas tu. dengar orang tengah buat kerja. hang a hanger kat besi katil. dan yang pasti, aku dengar orang tengah buat kerja kat atas katil tu dan ada bunyi katil tu goyang. i am so terrified at that time.




aku ingatkan kawan aku ada lagi yang tak keluar. tapi, aku memang pasti sangat yang masa tu dorm tinggal aku sorang je. mulalah macam-macam hantu aku fikir kat kepala ni. decide nak pandang ke taknak. aku takut kalau aku toleh nanti, 'benda' tu betul-betul kat depan muka aku. dan yang pasti, solat aku memang sudah tidak khusyuk. sangat mengharapkan masa tu ada dormmate aku yang sudah balik ke dorm. i could feel darah berderau mengalir and my both legs and hands shaking. Alhamdulillah, aina masuk. :) . aku habis solat, terus tanya "sebelum aina masuk, ada orang lain tak selain balqis?" dalam keadaan gelisah. dia pun dengan muka risaunya, " tak silap, takde. kenapa?". i kept silent. but then, i told her what happened. she told me " maybe itu cuma khayalan je. takde papelah ". and i knew she's trying to calm me down.

so, that's the story. takdelah cuak mana pun. but still mendebarkan. hehe.

sampailah aku dengar bunyi pintu dorm sebelah kena kunci oleh penyelia asrama. sebak je rasa bila dia nak kunci pintu dorm, dah la masa tu family aku tak datang lagi. kena la heret barang satu persatu letak kat luar dorm. dengan rak-rak kawan aku sekali aku kena angkat letak kat stor. ada ke patut kawan aku tu nak buang. dah la elok lagi, lagi nak buang. kaya sangat kan. untung la. haha. lepas tu, berborak la kan dengan puan penyelia tu, sambil kutip sabun dan biskut-biskut yang budak-budak asrama sedekahkan. lepas tu, family pun datang. so, happy lah.
nasib baik dorm memang bersih gila. maklumlah, kalau ada aku, memang bersih. haha :D