balqis binti mohd wazir , IIUM , bachelor of science (architectural studies) honour .

Saturday, April 20, 2013

226 : Alumni Civilian went to Port Dickson :)

photos via Samsung Note II



Assalamualaikum. 
currently listening to taylor swift's song. Alhamdulillah finally i met them! i met my workmate. :) just now i went again, to Aeon. selepas berhenti kerja, aku langsung tak pergi jenguk ke situ. bukan malas, tapi sibuk melayan 5 orang putera puteri di rumah. oh tak lupa juga permaisuri di rumah. aku kena lah taat perintah permaisuri hatiku sorang ni kan. hahah. aku sangat excited la kan dapat jumpa mereka semua. sambil tu, aku kirimkan sekali gambar dan nota . hehehh. dan yang pasti mereka sangat terharu , aunty kaverey nangis siap. serba salah pulak aku dibuatnyaa. kesian aunty. :')

after for such a long breath-taking at home, Alhamdulillah Ya Allah, as you permissed, You let me meet them! my dear classmates at Tuanku Jaafar Technical Institution. :') i am really thankful to both umi abi for letting me go to join this class trip. bukan senang tau nak bagi puteri mereka seorang ni pergi mengembara sendiri . hehehh :P 

16 APRIL 2013
on that Tuesday morning, i woke up early and found myself in the bathroom getting prepared for this trip. but still ibu dan ayah sangat risau tau. so i just took a ride from Ktm Rawang dan berhenti di UKM untuk menjemput Zaim dan Raihana, adik aku sorang ni. hahah. but then , Bob ajak datang rumah katanya untuk berjumpa bondanya serta ada Afif, Nasar dan Faiz. kami pun bersarapan bihun goreng sebelum memulakan perjalanan. selepas itu kami terus ke Seremban untuk jemput rakan-rakan yang lain.

3 :30 di Seremban , masing-masing muka masam je kepanasan eh tunggu kami? sorry sangat. kami terlewat. hahah :) lepas dah kutip Izzi dan Aidyl dari rumah mereka , jadi kami bertolak ramai-ramai menuju ke Port Dickson. hehehh.
sekali je kami tersesat. tapi Alhamdulillah, sekitar pukul 6 , 2 kereta viva kami, 1 kereta iswara kami, 1 kereta kancil kami tibalah di Homestay Ombak Rindu. mulanya seriously aku rasa macam 'wehh, hodoh la homestay ni' . but i was wrong. bila masuk dalam, semua complete. luar je macam kampung. dalam macam apartment. hahah :) okey kemas barang apa semua mandi dan bersiap untuk keluar makan.

malam tu kitorang pun jalanlah around Teluk Kemang dan singgah di satu kedai buah-buahan ni. lepas tu jalan lagi dan lagi. since masing-masing ada wechat kan, malam tu aku rasa aku tersalah ikut bontot kereta kancil lain. so aku salah la masuk hala tuju. lepas tu si Bob walkie-talkie "balqis hilang" . like i'm really lost. Ya Allah i'm so greatful masa tu diorang perasan kami berempat takde, which is aku , aliaa, eyn dan rai in our viva. hahhh! lepas tu aku takde mood sikit , then Bob pergi main-main pulak lahh kat roundabout tu. nasib baik aliaa ada, kasi aku tenang. dia pun sama hangin dengan aku. hahahh!

girls ikut menu masing-masing. boys tong-tong duit makan seafood. heheh :)
17 APRIL 2013
so basically, the second day is the only day we could fill it with activities. tapi pagi tu kami semua menghadapi kesulitan sedikit yang mana melibatkan kereta. nothing much, tapi Alhamdulillah takde apa pun. pagi tu Nabila, Mira, Ainie dan Fana ikut Bob ke pasar untuk beli ayam dan sebagainya untuk bbq malam nanti. so yang lain tu siap mambuat breakfast di rumah. roti telur je pun dah cukup. tapi ni pun untuk jadi bekal pergi piknik di teluk kemang. around 11, kami bertolak ke sana. buat aktiviti masing-masing. photoshoot bagai dan yang penting persembahan oleh Aidyl dan Nasar. they're like awesome. Nasar ni tak betul, tak tau malu orangnya. hahah. 

aku sibuk berborak dengan Nabila mengenai beberapa hal yang tak ssepatutnya aku tanya. sebab benda sensitif. tapi dia berkongsi juga dengan aku. bila aku dengar cerita dia ni, hmm sedih sangat hati ni, aku tidak dapat bayangkan hidup tanpa ibu aku. ;"(

petang kami diisi hanya dengan bermandi-manda di pantai. lepas tu ada pulak shooting. entah drama apa entah. dah nak hampir maghrib baru kitorang singgah beli barang-barang sikit, shopping sikit-sikit. dan yang penting, belikan kek untuk woooooo. hahahahh :)

roti telur , our breakfast for today :)
they are the people that create SMILE on my face :)
jom la balqis mandi pantai. hahah.
cam-whoring with my lovelies :)
Aidyl dan Nasar, artis jalanan yang digilai ramai. hahahhh !
alo tomey tomey. ni semua muka tak nprepare nak bergambar :)
"AINIE, SHIDA, BALQIS" :')

to all members of the floor, jangan jealous ye kami ke port dickson. hahah!

WYA 7965 - kereta viva ni la kuda kami untuk bergerak kesana sini. ohh nasib baik jumpa kedai kek. benda wajib!

gilir-gilir panggang ayam :)

walaupun hanya makan ayam, hotdog dan air gas. but still kenyang gilaaa malam tu :)

THANKS AWAMBEST , BOB :)
muka bob terkejut baru bangun tidur. SURPRISE! :*

18 APRIL 2013
hari terakhir kami merupakan hari yang paling sedih. yang mana sejujurnya aku rasa nak menangis. banyak kali aku bagitau Rai, aku sedih sangat. tapi apakan daya, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. selepas setiap seorang pulang ke rumah. akhirnya tinggal aku , Rai dan Bob.Bob terus pulang ke Bangi . so tinggal aku dan Rai kitorang naik KTM terus pulang ke rumah . 

breakfast hari terakhir kami, nescafecoco, nasi lemak, ayam panggang dan kuih-muih. :)

Aliaa, Shida, Ainie, Nabila, Mira, Rai, Fana, Eyn . i love you girls so muchhh :*


terima kasih bob for everything :)


kepada Hafiz Aminuddin, terima kasih bro for all the things that you made for us. besar pengorbanan kau tu. daripada awal sampai akhir kau arrange semua ni untuk kami sekelas. biarpun tidak dalam nombor yang lengkap, tapi Alhamdulillah, kau berjaya buat kami berjumpa! :') aku harap kau dapat membina masa depan yang lebih cemerlang. aku nak tengok kau kurus! tau tau :) lagi satu, SPM is not everything. lantaklah apa orang nak kata kutuk hina kau ke apa, yang penting kau belajar dari silap kau dan orang lain. perbaiki diri mana yang longgar2 tu. since kita berkawan 2 years ago, aku kenal sangat kau ni. kau ni semangat orangnya! so use it wisely , okey? jaga diri kau. kirim salam makkk okey :') aku nak jumpa amin lagi. :)

kepada rakan-rakan 5 Awam 1 , maafkanlah aku ye kalau aku banyak buat salah dan silap. i'm not a perfect friend, but i try my best. biarpun ada yang aku sempat jumpa, dan ada juga yang tak sempat, aku nak kalian tahu betapa aku sangat sayangkan kalian. sebab ni lah kali pertama aku bersama rakan sekelas yang sangat unite dan sangat supportive. aku harap sangat dapat jumpa korang semua pada masa akan datang. jangan bersombong dengan aku ehh ehhh. may Allah brings us to Jannah, and may Him bless our friendship. inshaallah amin :)

yo, wassup? till we meet again okey dear Awam 1?! :')